ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

ویژگی جدید گوگل برای ایمن نگه‌داشتن دستگاه‌های شما از برنامه‌های اندرویدی مبهم یا خطرناک

  • کد خبر: ۱۸۹۷۸۵
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
ویژگی جدید گوگل برای ایمن نگه‌داشتن دستگاه‌های شما از برنامه‌های اندرویدی مبهم یا خطرناک
گوگل ابزار امنیتی جدیدی را برای شناسایی هکر‌هایی که تکنیک‌های جدیدی را برای آلوده کردن و به خطر انداختن اندروید اتخاذ کرده‌اند، معرفی کرد.

شهرآرانیوز - گوگل به تازگی پیشرفت‌های قابل توجهی در نحوه عملکرد ویژگی امنیتی Android Play Protect داشته است. طبق اعلامیه گوگل، Google Play Protect برنامه‌ها را در زمان واقعی و در سطح کد اسکن می‌کند تا نشانه‌هایی از رفتار‌های بالقوه مخرب را جستجو کند.

گوگل در این باره گفته است: «اسکن، سیگنال‌های مهمی را از برنامه استخراج می‌کند و آن‌ها را برای ارزیابی سطح کد به زیرساخت پشتیبانی Play Protect می‌فرستد. وقتی تجزیه و تحلیل سریع کامل شد، کاربران نتیجه‌ای دریافت می‌کنند که به آن‌ها اطلاع می‌دهد آیا نصب برنامه ایمن به نظر می‌رسد یا اینکه اسکن مشخص کرده است که برنامه به طور بالقوه مضر است.»

گوگل می‌گوید این ارتقا، دفاع در برابر اپلیکیشن‌های چندشکلی را تقویت می‌کند. این اپلیکیشن‌ها از ترفند‌هایی مانند هوش مصنوعی برای پنهان‌ماندن استفاده می‌کنند. برنامه‌های چندشکلی می‌توانند خود را تغییر دهند. برای مثال ممکن است برنامه‌ای باشد که خودش را با عنوان ویرایشگر عکس معرفی می‌کند، اما نماد و نام آن پس از نصب به چیزی مانند «تنظیمات سیستم» تغییر کند. ممکن است کاربران از این تغییر آگاه نباشند، یا ممکن است به دلیل آنکه نام برنامه «تنظیمات سیستم» است آن را پاک نکنند.

گوگل همچنین ادعا می‌کند که Play Protect به مرور زمان بهتر می‌شود:

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی ما از هر برنامه‌ای که برای بررسی به گوگل ارسال می‌شود، چیزی یاد می‌گیرند. ما هزاران سیگنال را بررسی و رفتار برنامه را مقایسه می‌کنیم. Google Play Protect دائماً با هر برنامه‌ی شناسایی‌شده بهبود می‌یابد و به ما امکان می‌دهد حفاظت خود را برای کل اکوسیستم اندروید تقویت کنیم.

این ابزار جدید به تدریج عرضه می‌شود، بنابراین اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید، نگران نباشید. هند اولین کشوری است که این ویژگی در آن به کار گرفته می‌شود و سایر مناطق این ویژگی را در ماه‌های آینده دریافت خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->